Totalt antall sidevisninger

tirsdag 3. mai 2011

Fra Mountain View til Tennessee

I dag våknet vi til strålende sol og det var deilig. Vi skulle se oss litt rundt i Mountain View, før vi skulle dra mot Tennessee. Først og fremst hadde vi bestemt oss for å ha en skikkelig frokost. Dette var mulig rett nedenfor hotellet, så vi sjekket ut av rommet og gikk for å spise på "Country Time". Jan Terje valgte Bluegrass Special til frokost, mens jeg tok pannekaketallerken. Ikke skjønner jeg at noen kan spise opp en sånn stabel med pannekaker, men jeg spiste det jeg orket og godt var det i alle fall.


Vi hadde tenkt oss innom Ozark Folk Center, men det var desverre stengt i dag og vi ville ikke vente til i morgen for å se det. Vi dro derfor innom en "Country store" i steden. De hadde all verdens rare greier, mest gamle ting. Artig å være innom der og morsomt å se alle de merkelige tingene de hadde. De solgte blant annet øredobber laget av colakorker.


Etter dette valgte vi å sette kursen mot Tennessee. Et vakkert landskap var det vi kjørte gjennom på veien, frodig og grønt og når været var så fint, så var det jo ekstra koselig.



Save a turtle
Så var det meg og dyr da. På veien nedover så så vi en skilpadde som var på vei over vegen. Heldigvis så kjørte vi ikke på den, men Jan Terje snudde slik at jeg skulle få tatt bilde av den. Den var litt sjenert tror jeg ;)), for når jeg kom litt for nært, så gjemte den seg. På det ene bildet under, så kan en så vidt se hodet til den. Jeg var jo så redd for at den skulle bli påkjørt stakkar, så jeg fikk Jan Terje til å bære den over til den andre siden. Der var det en liten bekk, så det var vel sikkert dit den hadde tenkt seg. Jan Terje rista litt på hue av meg, men det gjør ikke noe :) Jeg er sikker på at den ble kjempeglad, bare den fikk summet seg litt og turde stikke hue ut av skallet på den andre siden av vegen og forsdto at den var kommet trygt over.




Når vi kjørte videre og var nordøst for Little Rock, så fikk vi se hva all nedbøren har stelt i stand. Massevis av hus og jorder sto under vann og småveier gikk rett ut i vannet. Det var ille å se på, selv om vi selvfølgelig ikke så det verste og heldigvis så var det ikke noe galt med den veien vi kjørte på.






Vi begynte etter hvert og nærme oss Memphis, men fordi vi visste det var enda verre der og oversvømmelse i sentrum og nesten umulig å komme frem, så valgte vi og ikke kjøre innom. I utgangspunktet hadde vi planlagt å ta en stopp der så det var litt dumt, men vi valgte å dra rett til Nashville i steden.

Nå har vi altså ankommet Nashville og har vært en tur ute på byen og spist. Vi har planlagt å bli her et par dager.

2 kommentarer:

  1. Øredobber av cola-korker!! også kjøpte du ikke????
    Klem fra dattera:)

    SvarSlett
  2. He he, nei jeg gjorde ikke det, men det burde jeg kanskje ha gjort! :) Klem

    SvarSlett