Totalt antall sidevisninger

søndag 4. september 2011

Svinegryte (Lavkarbo)


I dag laget jeg ei svinegryte til middag, men svinekjøttet kan gjerne byttes ut med kylling eller annet kjøtt.

  • 300 g svinekjøtt
  • 150 g sopp
  • 1 løk (jeg brukte rød løk)
  • 2 dl fløte
  • 2 ss rømme
Først så stekte jeg kjøttet og la det så over i en gryte. Deretter stekte jeg løk og sopp og blandet det med kjøttet. Jeg helte over fløten, tok i rømmen og smakte til med litt hvitløkspulver, salt og pepper.

Satt det så til koking på svak varme til kjøttet var mørt.

Hele retten som passer til 4 personer utgjør ca 13 kh, 4,4 g kostfiber og 182 g fett.

Til gryten valgte vi å ha en salat. Ta det du har og har lyst på og har i kjøleskapet.  Salaten vi hadde i dag besto av:
  • 1 Rapidsalat
  • 1 dl slangeagurk
  • 1/2 avocado
  • ca 20 g Fetaost i olje
  • Noen friske Basilikumblader
Dette gir 1,9 kh, 6,6 g kostfiber og 25,7 g fett. Dette er imidlertid så mye salat at vi har til minst et måltid til.

Smakte deilig og vi har nok til middag i morgen også :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar