Totalt antall sidevisninger

lørdag 10. september 2011

En "ny" Lavkarbopizza.

Da var det tid for å prøve oppskriften på lavkarbopizza som jeg fikk av Rikke.


Pizzabunn
  • 1 dl revet ost
  • 2 egg
  • 1 ts salt
  • 1 ts fiberhusk
  • 1 toppet ss mandelmel
  • oregano
  • 1/2 ts bakepulver
  • ca 1 dl vann
Rør alt sammen, tilsett vann til slutt for passe tykkelse. Helles over på bakepapir, bruk slikkepott og bre utover.
Stekes på 180 grader i 20 min.
 
Bunnen gir ca. 1,3 karbohydrater.
Ta ut av ovnen, legg på det fyllet du ønsker.
 
På denne brukte jeg et par skjeer tomatpurè som jeg blandet sammen med 200 g kjøtteig. Så la jeg på ca 300 g ost. Deretter la jeg på et par Baconpølser fra Jacob's som jeg hadde skåret i skiver. Videre skar jeg opp et par baconskiver som jeg hadde igjen fra frokost. Til slutt så skar jeg opp noe rødløk, som jeg la på toppen.
Det ble litt mye løk på den, så jeg plukket av en del av det da jeg skulle spise :)
 
Stek så på 250 grader i ca 10 minutter  (avhengig av ovnen).
Bunnen blir tynn, men "seig" og fast. Ingen ekkel bismak, bare pizzabunn
 
Fyllet jeg brukte gir ca 3,5 karbohydrater.
 
Jeg delte pizzaen i åtte biter og spiste to, så det blir ikke så mange karbohydrater i hver bit.
 
Dette blir nok min yndlings lavkarbopizza! Takk Rikkemor :)

Jeg presset litt hvitløk oppi litt rømme og brukte det som rømmedressing (Peppes kan også brukes)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar