Totalt antall sidevisninger

søndag 29. april 2012

Sykkeltur til "Fiskeørna"

I dag bestemte vi oss for å sykle ut for å se om Fiskeørna var på plass. Det var jo strålende vær, selv om det tidvis var litt vind. Jan Terje kokte med kaffe og Klang ble som vanlig like overlykkelig når vi skulle på tur.

Blir ikke så veldig imponert når en finner slikt søppel, at folk kan få seg til å slenge fra seg avfall på denne måten er ganske utrolig!!

Godt å få andre ting en søppel å legge øynene på ganske snart og Klang er ivrig, selv om han helst vil slippes fri, slik han pleier å bli når han skal på harejakt så koser han seg.



På vegen ut mot fosssen og hekkeplassen så traff vi på en ung mann som var og fisket, han hadde fått et par stykker. Klang var imidlertid mest interessert i den lille frøkna han hadde med :)

I furua midt på bildet her så hekker Fiskeørna. Reiret var godt synlig. Jeg hadde ikke god nok linse med meg, men vi kunne se hode stikke opp av reiret. Vi så også hannen et par ganger, men jeg klarte ikke å fange den med kamera.

Her er en gammel "fløtemur", som ble brukt den gang de fløtte tømmer her, slik at tømmeret ikke gikk på land.

Her sitter vi og koser oss i sola med en kopp kaffe.






En fin tur på en nydelig dag. Neste gang vi skal hit, skal jeg ta med ei annen linse til kameraet og se om jeg kan få fanget Fiskeørna bedre :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar