Totalt antall sidevisninger

søndag 11. desember 2011

Julebakst gjort lavkarbo

Kokosmakroner

  • 4 eggehviter
  • 140 gram sukrinmelis
  • 1/2 ts vaniljesukker eller noen dråper vaniljeekstrakt
  • 250 gram kokosmasse

Visp eggehvitene og melisen stivt. Bland i resten forsiktig. Sett de på en bakeplate med teskje. De kan settes tett, da de ikke hever seg,

Stek på 180 grader i 10-15 min.


Nøttetopper

  • 2 eggehviter
  • 150 g hasselnøtter
  • 1,5 dl sukrinmelis
Pisk eggehvitene stive.
Mal hasselnøttene, (jeg bruker foodprosessoren til slikt). Ta i melisen mot slutten, slik at det blander seg godt. Bland hasselnøttene forsiktig inn. Sett på plate med ei teskje.

Stek på 200 grader i 6-10 min.


Jeg holder også på med å lage fløtekarameller og kokossjokolade, men der gjenstår trinn 2, så de kommer jeg tilbake til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar