Totalt antall sidevisninger

fredag 18. november 2011

Kjøttboller som pizzafyll og litt til

Som jeg har nevnt på før så er jeg veldig glad i pizza og var fornøyd da jeg fant oppskrift på en god pizzabunn som var lavkarbo (annet sted i bloggen).

Som fyll har vi nå blitt veldig glad i kjøttboller av kyllingkjøttdeig. Jeg tar en pakning med kyllingkjøttdeig i en bolle. Så bruker jeg enten ferdig kryddersmør eller jeg tar en klatt vanlig smør og tilfører ønsket krydder. Jeg knar smøret inn i deigen med en gaffel og lager små boller med en teskje som jeg steker. Sammen med litt pepperoni eller annet ønsket fyll, så smaker det kjempegodt.

Denne oppskriften kan fint brukes til å lage større kjøttboller også, de blir saftige og gode og er deilige til middag.


Til pizzaen bruker jeg også en tomatsaus som jeg fant på Spar. De selges i trepakning  a 210 g. I 100 g tomatsaus er det 3,9 kh og 100 g på pizzaen er mer enn nok.

Når det gjelder de myke lavkarbobrødene jeg baker (oppskrift annet sted i bloggen), så har jeg begynt å lage de runde isteden. Oppskriften passer da til 9 brød. Jeg bruker en spiseskje og legger ni hauger på plata, før jeg drar de litt utover. De er lette å lage og lettvinte og deilige å ha med på jobb eller tur.


2 kommentarer:

  1. Veldige mye god mat du har lagt ut:) Tenkte meg og Linn Denise skulle prøvd oss på den oste kaka i morra,Noe av det beste vi vet mene prøver la være mene nytter ikke:) Tine og Linn Denise:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ostekaka er umistelig Tine, den gjør alltid lykke :)

      Slett