Totalt antall sidevisninger

mandag 3. oktober 2011

Myke lavkarbo småbrød


I kveld fant jeg ut at jeg ville forsøke meg på myke småbrød, for å få en forandring fra det vanlige lavkarbobrødet jeg baker og en forandring fra knekkebrød. Størrelsen og tykkelsen på disse er som knekkebrød, men de er altså myke.

Sett stekovnen på 175 grader, så er den sånn ca varm når du er klar med resten.

  • 3 egg
  •  
  • 100 g kremost naturell
  •  
  • 0,5 dl fløte
  •  
  • 125 g malte frø (blanding av solsikke/gresskar/linfrø/sesamfrø/valnøtter eller hva du måtte ønske) Denne gangen brukte jeg solsikke, linfrø og sesamfrø.
  •  
  • 1,5 ss fiberhusk
  •  
  • 1 ts bakepulver
  •  
  • 1/2 ts salt
Rør sammen osten, fløten og eggene først og ta i det andre. Til å male frøene brukte jeg foodprosessoren.

Kle ei plate med bakepapir og smør massen ut over med slikkepott.

Stek midt i ovnen på 175 grader i 20 minutter.

Når de er ferdige, så tar du og deler de i passe stykker. Pizzahjul fungerer kjempebra til dette.

Hele oppskriften  gir:
59,6 g protein
120 g fett
11,5 karbohydrater
25, 3 g kostfiber



Jeg fikk 12 biter av denne oppskriften, så dette er god lavkarbomat. Fin avveksling og lett å ta med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar